top of page

BAIKPULIH RUMAH ALLAHYARHAM DATO’ MEOR ABDUL RAHMAN DAN PUSAT LATIHAN TERTINGGI GAYONG

14 Feb 2020



Waris kerabat bersetuju dengan cadangan pembangunan pusat latihan tertinggi Silat Seni Gayong Malaysia di tanah pusaka Dato’ Meor Abdul Rahman di Ayer Kuning, Taiping. Pembangunan adalah bertujuan untuk:


  1. mengemas dan menaik taraf rumah Allahyarham Dato’ Meor Abdul Rahman

  2. menaikkan pagar keselamatan kawasan dan papan tanda

  3. membina sebuah dewan (gelanggang) untuk menjalankan kegiatan latihan dan acara silat

  4. melengkapkan kemudahan tempat latihan dengan stor, tandas, surau dan pentas

  5. melengkapkan tempat latihan dengan peralatan latihan (lantai getah, alatan latihan sasaran seperti punching bag, arm target, dan hand target dll)

Dipersetujui supaya Yayasan Kebajikan Gayong Malaysia akan spearhead Projek Taiping ini. Pihak Yayasan akan merancang, melaksana dan memantau disamping mengendali kutipan sumbangan anda untuk membiayai projek.. Dianggarkan projek ini akan menelan belanja berjumlah RM 300,000 – RM 400,000. Untuk membolehkan cadangan-cadangan pembangunan yang dinyatakan dapat dirancang, maka kutipan sumbangan (crowd funding) akan dimulakan secepat mungkin. Permulaan pengumpulan dana akan bermula dari murid Silat Gayong di seluruh negara, dan kemudiannya dipertingkatkan kepada bekas murid dan masyarakat yang menyokong gerakan Silat Seni Gayong (korporat dan orang perseorangan).

bottom of page