top of page

MESYUARAT AGUNG MAJLIS (PERTUBUHAN) WARIS KERABAT TUNDA LAGI

1 Feb 2021


Jawatankuasa pengelola mesyuarat agung Majlis Waris Kerabat ADMAR sekali lagi terpaksa menunda tarikh mesyuarat yang dijadualkan pada 6 Feb 2021 kerana pelaksanaan PKPP yang hanya akan dimaklumkan tempuh tamat atau dilanjutkan pada 4 Feb 2021. Langkah ini terpaksa diambil untuk mengelak dari kerumitan mengatur dan menyelaraskan tindakan yang lebih kemas dan selesa kepada semua pihak yang terbabit terutamanya jika melakukan pembatalan atau pindaan tarikh pada saat akhir.


Tarikh tangguh acara akan dimaklumkan dalam masa terdekat. Namun begitu, pimpinan Majlis Waris Kerabat diminta untuk menimbangkan pelaksanaan AGM secara sidang video kerana ahli yang terlibat tidak ramai mengikut kehendak perlembagaan yang diluluskan oleh ROS. Menyegerakan AGM bagi membolehkan majlis bergerak seperti yang diperlukan demi menjaga kepentingan dan hak keluarga ADMAR.


Pengurusan Majlis Waris Kerabat diminta untuk membuat tinjauan dalam kalangan ahli untuk mengadakan mesyuarat secara sidang video. Sebaik-baiknya laporan kekangan mengadakan AGM dan tarikh pengendaliannya dimaklumkan kepada ROS bagi mengelak dari teguran pentadbiran oleh pihak berkenaan kenapa AGM pertama dilaksanakan di luar tempuh (60 hari selepas tarikh kelulusan).


bottom of page