top of page

ANAKANDA HAJAH SITI FADZILAH DATO’ MEOR ABDUL RAHMAN KENA SERANGAN ANGIN AHMA (STROKE)

17 Jan 2021


Pihak ALWA (T) telah dimaklumkan bahawa anakanda Abu Hurairah Hussin anak ke dua Hajah Siti Fadzilah Dato’ Meor Abdul Rahman telah diserang oleh angin ahma pada anggota badan kirinya. Kejadian ini berlaku ketika anakanda Abu berada di rumah adiknya untuk menjemput anaknya pulang ke rumah pada petang 7 Nov 2020, telah dibawa ke Hospital Shah Alam, Selangor untuk mendapat rawatan.




Anakanda Abu yang baru kehilangan isterinya (meninggal dunia) akibat penyakit barah kini berada di rumah Hajah Siti Fadzilah di Seremban (Taman Teminang Jaya). Puan Zubaidah memaklumkan bahawa Abu kini menerima rawatan fisioterapi di hospital KPJ Seremban di samping mendapat rawatan urut dan akupuntur. Abu kelihatan beransur pulih, namun anggota yang terkesan stroke masih lagi lemah. Semoga Allah SWT memberi kekuatan iman kepada anakanda Abu.


Jikalau mereka bersungguh-sungguh reda denga apa yang diberikan Allah dan Rasul Nya kepada mereka serta berkata, “Cukuplah Allah bagi kami, Allahakan memberikan kepada kami sebahagian dari kurnia Nya, dan demikian (pula Rasul Nya, sesungguhnya kami adalah orang berharap kepada Allah (tentulah yang demikian lebih baik bagi mereka)”


At-Taubah ayat 59


bottom of page